המדריך שיכניס אתכם לסרט: כך תבנו אסטרטגיית פרסום ביוטיוב

זמן קריאה: 4 דקות

המדריך שיכניס אתכם לסרט: כך תבנו אסטרטגיית פרסום ביוטיוב

מעסקים קטנים עד גדולים – כולם נוהרים לפלטפורמת הווידאו העולמית. איך תדעו אם גם לעסק שלכם יש את המשאבים המתאימים, ותיערכו להתמודד עם אימת המפרסמים – כפתור ה"דלג"? STG עם התשובות!

קשה למצוא כיום מפרסם שלא מתפתה לחשוב על יוטיוב לאור המספרים המדהימים שאופפים אותה. על פי נתוני 2020, ענקית הסרטונים מארחת כבר יותר מ-5.2 מיליארד קטעי וידאו, 29 טריליון צפיות, 250 מיליארד לייקים ולא פחות מ-33 מיליארד תגובות. יוטיוב הפכה לחממת הפרסום האולטימטיבית ולתחנת חובה עבור קמפיינים של מותגים גדולים ואפילו קטנים. ועדיין, לקמפיינים המוצלחים באתר יש מכנה משותף: הם עשו את זה בתכנון נכון ומוקפד. איך תוודאו שגם לכם זה יקרה?

זו הייתה עסקת ענק שרק לימים התברר עד כמה היא הייתה חכמה. בשנת 2006 חברת גוגל (אלפבית) רכשה את יוטיוב, כבר אז אתר הצפייה בסרטונים הפופולרי ברשת. כמעט 15 שנים אחר כך, כשהמפרסמים צמאים לשטחי פרסום חדשים, היתרונות של יוטיוב עבור בעלי העסקים הפכו עצומים: מהזדמנות "להתכתב" עם תוכן סרטונים מגוון, דרך טווח גילאי צופים רחב ועד מספר שעות רב בהן גולשים צופים בסרטונים.

ולמרות היתרונות וההזדמנויות, יוטיוב של ימינו מציבה גם אתגר למפרסמים. הבעיה מתחילה כשרוב הגולשים מגיעים ממוקדי-מטרה לצפות בקליפים ספציפיים במקרה הטוב, או להשמיע אותם כסאונד ברקע במקרה הפחות טוב. פונקציונאלי מאוד מצדם. בהתאם, רבים מהם תופסים את הפרסומות כמטרד. זאת גם הסיבה שהם מורשים לדלג על חלק מהמודעות (בהקלקה על Skip Ad). במקום לייצר מכירות, הפרסום ביוטיוב מוביל לעיתים רק לאנטגוניזם כלפי המותג. אז מתי בכל זאת הפרסום שם מומלץ ואפקטיבי?

מניסיוננו ב-STG ועל פי המתנהל בשוק, מספר משתנים עיקריים משפיעים על ההצלחה של הפרסום ביוטיוב: 
  1. "להיות עשר" זה המסר
אם המטרה העיקרית שלכם היא להשיג חשיפה או כמות צפיות משמעותית הגעתם למקום הנכון. הפלטפורמה  היוטיביות בהחלט מתאימה ל"הפצת בשורה": מוצר חדש, העצמת תדמית מותג או יצירת מאגרי DATA לשימושכם. לעומת זאת, שיווק ישיר ומכירתי, הארד-סייל, הוא מתכון לאכזבות. גולשי יוטיוב חסרי סבלנות לעניין, לכן קשה ליצור או להפיק מהם לידים.
  1. מודעות זה עניין של מוּדעוּת
יוטיוב מציעה סביבות פרסום מלאות פוטנציאל – לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה:
  • באנרים – מודעה מטעם רשת המדיה של גוגל (GDN) בפורמט סטטי של JPG, GIF וכדומה.
היתרון: חשיפה רחבה וזולה יחסיתהחיסרון: סרטון מושך יותר לרוב, וגולשים רבים לוקים ב"עיוורון באנרים" שגורם להם להתעלם מהמודעה. 
  • מודעת וידאו שניתנת לדילוג – הגולש יכול לדלג עליה לאחר 5 שניות (Skip Ad). מופיעה לפני הסרטון הראשי, במהלכו או אחריו
היתרון: ניתן לפרסם סרטון באורך מלאהחיסרון: גולשים רבים ידלגו על המודעה. 
  • מודעת וידאו שלא ניתנת לדילוג – נמשכת עד 6 שניות. ממוקמת לפני הסרטון הראשי או משולבת בסרטוני יוטיוב ארוכים יחסית
היתרון: לא ניתן לדלג על המודעה.החיסרון: נדרשת מיומנות ויכולת קריאייטיבית בדחיסת כל המידע הרלבנטי ב-6 שניות.אפשרויות הפרסום האלה מצריכות משאבים כספיים וארגוניים בסדר גודל משתנה. לכן ניתן להסתפק רק באופציית פרסום אחת. למרות זאת, מניסיוננו אנו רואים ששילוב בין אפשרויות הפרסום השונות מייצר קמפיין חכם, רחב ואפקטיבי יותר.
  1. מותר להתקהל כאן
כמו בכל קידום ברשת חברתית, גם ביוטיוב השפע הגדול של משתמשים מחייב אותנו במיקוד הקמפיין שלנו, אחרת ניגרר להוצאה תקציבית מיותרת. תשומת לב מיוחדת צריך להעניק לשעות שבהן יופיעו הפרסומות, אופי קהלי היעד שייחשפו אליהן ומיקומיהם הגיאוגרפיים של המשתמשים.
"תסמונת נטפליקס" של יוטיוב: כשכל המשפחה גולשת

אם ניהול הקמפיין ביוטיוב זר לכם, אתם בחברה טובה עם בעלי עסקים רבים. המשימה הזו מתאימה יותר למומחי PPC – ולו רק כי בפלטפורמת הסרטונים הפופולרית מסתתרת מורכבות נוספת. בניגוד לפייסבוק או אינסטגרם, השימוש ביוטיוב לא נחשב "אישי" וייתכן כי כמה גולשים – בני משפחה למשל – יגלשו על אותו חשבון ובכך יאתגרו את יכולת ה"טירגוט", כלומר היכולת להעביר לכל אחד מהם מסר פרסומי תואם. תופעת השיתוף בחשבונות הזו קיימת כמובן גם בשירותים אחרים, כמו "נטפליקס".

קיימים אמנם נתונים שיכולים לסייע לנו בטירגוט. כך לדוגמא, נמצא שרוב גולשי יוטיוב – 62% – הם גברים בני 25-44. אבל קחו למשל את המקרה ההיפותטי של שמואל, בן 40, הגולש בחשבון יוטיוב/ג'ימייל פרטי בסלולרי שלו. בהדרגה לומדת יוטיוב ששמואל נהנה מסרטוני השוואה בין מכוניות ומעוניין לשפץ את ביתו החדש. המידע הזה עשוי היה למשוך לחשבון של שמואל רק מודעות רלבנטיות. אלא ששמואל מאפשר גם לילדיו לצפות בסרטונים מהמכשיר. התוצאה היא שבמקום רק פרסומות לשיפוץ הבית, שמואל מטורגט בטעות גם על ידי פרסומות לילדים.חוסר ההלימה המתואר בין הצופה לפרסומות שמגיעות אליו הוא רק דוגמה אחת לקושי לדייק את פילוח קהלי היעד והפנייה אליהם ביוטיוב. אלא שבדיוק למטרה הזאת אנחנו כאן. זקוקים לייעוץ, ניתוח והבנה נכונה של הכלים המתאימים לכם לפרסום? החלטתם על פרסום ביוטיוב אבל מתקשים להחליט איך לעשות את זה? אולי בכלל כבר התחלתם לפרסם ביוטיוב ואין תוצאות? פנו אלינו, ויחד נוכל למצוא את הצינור שלכם להצלחה!

חושבים כבר על השלב הבא?

איך קובעים תקציב, החשיבות של קידום ממומן ועוד מאמרים שיקדמו אתכם בדיגיטל? כנסו לבלוג שלנו