טעות לעולם חוזרת – הטעויות שיפגעו לכם בקמפיין הפייסבוק

זמן קריאה: 7 דקות

טעות לעולם חוזרת – הטעויות שיפגעו לכם בקמפיין הפייסבוק

מזל טוב! החלטתם לקחת עוד צעד קדימה ולפרסם את העסק שלכם בדיגיטל. בניתם אסטרטגיה, בחרתם פלטפורמות, הגדרתם תקציבים ויעדים ועכשיו מתחיל הפאן – צוללים לקמפיין הפייסבוק העתידי שלכם. למקומות, היכון… רגע! הטעות הנפוצה ביותר היא להתחיל להקים קמפיין לפני שבדקתם מראש שאתם ערוכים אליו באמת.

מטרה – היא צריכה להיות ממוקדת וברורה. בחנו יעדים שונים כמו לידים, תנועה, מעורבות והמרות, ושאלו את עצמכם האם המטרה עליה חשבתם רלבנטית לאסטרטגיה העסקית שלכם. האם איסוף לידים יתרום להגדלת המכירות באתר שלכם? ומה הסיכוי להניב לידים מקמפיין מעורבות? זהו בדיוק הזמן להתלבט – ולהגיע להכרעה.

תקציב – עלייתו ונפילתו של קמפיין יכולה לנבוע מתקציב, בין אם התקציב דל ובין אם הוא מרובה בספרה אפס המבטיחה. פעמים רבות מה שמשפיע על הצלחת הקמפיין זו בכלל הבחירה ב"סוג התקציב" – תקציב יומי או לטווח הארוך. מניסיוננו תרגישו בנוח ובשליטה רבה יותר על המצב אם תשתמשו בתקציב יומי, כך שתוכלו לווסת לייב את תוצאות הקמפיין. אחרי הכל, אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מול עשרות לידים שאין מי שיחזור אליהם בסיומו של קמפיין.

מה לגבי גובה המימון האידיאלי? חפשו את נקודת האיזון שלכם בהסתמך על המשאבים והמטרות שלכם.

זמן – הקדישו מחשבה למשך תקופת ההרצה של הקמפיין. כלל לא בטוח שהיא צריכה להיות מוגדרת. למשל, אם הקמפיין גנרי וכללי – אל תגבילו אותו, וכך האלגוריתם של פייסבוק יוכל להתעמק באוכלוסיית הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולמקסם הישגים. בשפת הרשת החברתית קוראים לזה: "למידת קהלים".

אלא שאם הקמפיין תקופתי (חג, מבצע זמני, קידום של פוסט ספציפי) עדיף שתגדירו זמן ברור לתחילתו וסיומו ואפילו שעות הרצה עבורו על פני 24 שעות (לא להתבלבל בין AM ל-PM, כן?).

קהלים – "למידת קהלים" או לא, קהל היעד שלכם צריך להיבנות כבר בשלב הראשון. צרו לכם "מסע לקוח" ברור הכולל אוכלוסיות מטרה רלוונטיות, מידע על המבקרים בעמודים השונים באתר שלכם, והגדרה של הקהלים שתרצו להחריג מהקמפיין. ללא הידע הזה בתחילת הקמפיין אתם צפויים לבזבז זמן יקר על התלבטות וטעויות, בעת שהכסף שלכם כבר על האש.
הכנת המודעה – הכינו טקסט, תמונה, קישור ולינק ייחודי מסוג UTM (למתקדמים ביניכם), המאפשר לאנליטיקס לאתר את מקור ההגעה לאתר – פייסבוק, גוגל, פוסט או סטורי. שימו לב שלא נפלה שם אף טעות! מילה לא נכונה, רווח כפול, ספרה מיותרת או תאריך לא רלבנטי, וחיצי זעם בדרך אליכם: מהגולשים, מקבוצות שונות בפייסבוק ואיך לא – מהבוס. אפילו הקריאייטיב הגאוני ביותר יכול לסבך אתכם. בדקו את עצמכם, ואז תלחצו על PUBLISH.

מי שמטמיע משפיע

היתרון הבולט של שיווק בדיגיטל לעומת שיווק מסורתי הוא כמובן שהכל מדיד. היכולת למדוד עוזרת לנו לקרוא את הנתונים בקלות ולהסיק מהם תובנות ומסקנות ביחס לתוצאות הקמפיין ולקבל החלטות לקמפיין הבא בהתאם.

בעידן של היום קיימים אינספור כלים למדידת ביצועי קמפיינים. חלקם מחכים בממשקי הפרסום ואחרים מוצעים לכם כתוספים והטמעות "צד ג". הנתונים שאפשר להפיק מתוכם לא נגמרים. החל מכמות הגולשים שנחשפו למודעה ספציפית ועד למידע היכן הקליקו הכי הרבה בעמוד הנחיתה.

הדרך למדידת קמפיין רצופה תקלות, אך גם הזדמנויות. אל תעשו לעצמכם הנחות. בדקו הטמעה-הטמעה עד שתרגישו מוקפים בקוד כמו ניאו במטריקס.

להלן רשימת כלי המדידה הנפוצים ביותר שיעזרו לכם למדוד את הקמפיין בצורה יעילה, נכונה וקלה:

גוגל תג מנג'ר – Google Tag Manager

כלי ה-Google Tag Manager משמש כסל שבו תמלאו את כל הקודים שרק תחלמו עליהם. תוכלו להוסיף, להסיר ולייצר פעולות שתרצו למדוד באתר. החל מצפייה בעמוד והקלקה על כפתור, דרך גלילה עד חלק מסוים בעמוד ועד זמן שהייה וקודים אחרים. הכלי המדהים הזה יעזור לכם לנהל את כל הקודים במקום אחד בצורה מסודרת. במידה ולא מתאפשר לכם להטמיע תג מנג'ר, בחרו בשיטה הישנה והטובה והגישו למתכנת כל קוד בנפרד.

פייסבוק פיקסל – Facebook Pixel:

ודאו שהפיקסל של פייסבוק מוטמע כמו שצריך, לא משנה מהו סוג הקמפיין! היום זה קמפיין מעורבות לצביעת קהלים (פירוט בעניין בהמשך) ומחר זה קמפיין לידים לקצירת ביקושים. הפיקסל מסמן את קהלי היעד העתידיים שלכם בשקט בשקט ומזין את הקהלים ששמרתם במאגר. טיפ: הורידו אתFacebook Pixel Helper ותודו לי בסוף.

אחרי שווידאתם שהפיקסל מוטמע ומתהדר באור ירקרק ונעים צרו לעצמכם אירועים (Events) מוגדרים מראש או מותאמים אישית. אל תיבהלו, יש מקום גם כאן לחשיבה מחוץ לקופסה וליצירת מדידה ספציפית לכל פעולה, למשל כמו לחיצה על כפתור טלפון או וואטספ. לסיום ודאו בבדיקה יזומה שהפיקסל אכן קורא את מה שהגדרתם – אנד יו גוד טו גו!

גוגל אדס תג – Google Ads Tag

בדומה לפייסבוק, גם לגוגל יש קוד ש"צובע" קהלים. צביעת קהל היא למעשה סימון ומעקב אחר כתובת הגולש לצורך הבנה עתידית של מיקום העמודים בהם ביקר, על מה הקליק, היכן יצר מעורבות ועוד. בנוסף, החברה מפעילה קוד ליצירת מדידות לפי צרכים בשם Conversion (המרות). שימו לב: כל אחד מהקודים מגיע בנפרד ויש להטמיעם כראוי. ודאו שהכנסתם את העמוד הנכון אותו אתם רוצים למדוד – חביב מנהלי הקמפיינים הוא בדרך כלל עמוד התודה. בשלב הבא בדקו מה יכול לגרום להפעלת קוד ההמרה (לחיצה, צפייה בדף ספציפי, הקלקה על אובייקט).

בניגוד לתג הגוגל רימרקטינג הצנוע בדרישותיו, תג ההמרות הוא כבר עולם ומלואו. תוכלו לכוונו לאפשרויות שונות של ספירת נתונים, בהן לידים, שיחות טלפון מהאתר, שיחות טלפון מהמודעות והגעות לעמודים.

אל תתביישו להקים כמה שיותר תגים שיאפשרו לכם למדוד את פעולות הקמפיין. ככה גורמים לקמפיין להצליח! ודאו כל מדידה על ידי ביצוע הפעולה אותה ביקשתם למדוד, נגבו את הזיעה מהמצח והמשיכו להטמעה הבאה.

אחרי שהטמעתם, כדאי שתכירו תוסף מומלץ – Google Tag Assistant אשר יציג לכם מהם התגים של גוגל שמתחבאים בכל עמוד רלוונטי.

Google Analytics:הכלי המדובר ביותר לאיסוף ויצירת נתונים על תנועות גולשים. השירות מאפשר לכם למדוד את ביצועי הקמפיין ולנתח בעצם כמעט כל דבר – כמו למשל פעולות שבוצעו באתר שלכם, התנהגות הקהל שלכם ולבסוף, ביצועי הקמפיין. אם תשתמשו באנליטיקס נכון הוא יהפוך לחבר הכי טוב שלכם! אבל כמו חבר טוב, גם איתו תצטרכו לאסוף הרבה חוויות כדי שהתמורה תגדל.

את הקוד פשוט להטמיע ולא צריך להפוך עולמות. אבל בזה העבודה לא מסתיימת. דמיינו לרגע שאתם מסי וייצרו לעצמכם גולים (Goals) – מטרות. תוכלו לייצר יעדי מדידה לפי מטרות הקמפיין, בין אם זה גול של מיקום (דף תודה), איוונט בדף, או אפילו Smart Goal שינסה להבין לבד את אופי העמודים ואת המתרחש בו.

ולסיום סיומת, עשו לנו פרסומת!

הקמפיין שהכנתם במאמץ אדיר כבר מוכן להניב תוצאות. אבל לא נשאיר אתכם בלי מיטב הטיפים שאספנו במרוצת השנים, מוגשים לכם על מצע של CPC ויחס הקלקה טרי.
  1. "נגעת נסעת" – הימנעו ככל האפשר מהפרעה לקמפיין בתחילת דרכו. ברגע שתלחצו על כפתור ה-Publish, המערכת תיכנס ל"מצב בדיקה" ולאחר מכן ל"מצב למידה" – פרקי זמן קריטיים בהם כל שינוי קל מוביל בהכרח לאיפוס התהליך והנה #התחלנו_מחדש. אתם לא רוצים להפריע לקמפיין שלכם ללמוד, חפשו טעויות מראש.
  1. שכפלו שכפלו – זהירות עם קמפיין בעת לימודיו, אמרנו? אז גם בנוגע לשיפור הגדרות הקהל רצוי מאוד להימנע משינויים שיפריעו לקמפיין ללמוד – ולהעדיף הוספת קהל חדש במקום. הקהל עובד טוב אבל רק במובייל? שכפלו. יש לכם רשימה שתרצו להוסיף? שכפלו. החלטתם לצמצם את טווח הגילאים? שכפלו שכפלו.
פשוט בצעו את ההתאמות וצרו קהל חדש שילמד את דרכו בעולם הפיד. והדבר תקף גם למודעות. אף הן כוללות נתונים שלא תרצו "לדרוס".
  1. השאירו את הקמפיין פעיל תמיד – הקריאה המשפחתית "מי השאיר את הדוד דולק?" לא תופסת בעולם הקמפיינים. ככל שקמפיינים פועלים זמן רב יותר – הם דווקא משתפרים (אלגוריתם כבר אמרנו). לכן אם אין סיבה טובה לעצור את הקמפיין, תימנעו מכך. הסתפקו בהחלפת קהלים ומודעות ובאופטימיזציה כשהקמפיין פעיל. אתם תאהבו את התוצאות.
ידע תיאורטי בתחום ה-PPC הוא מצרך יקר אבל אין תחליף לניסיון ומיומנויות שטח נרכשות. אנו ממליצים לכם להיעזר במומחים בתחום (אהם אהם), כאלה שמכירים את המערכות היטב, מעודכנים בפיצ'רים ובשיטות הקידום החדשות ויודעים להשתמש בתקציב שלכם כדי למקסם את הפוטנציאל שלו.אנחנו כאן לעזרתכם. נסייע לכם להבין מה המטרה האמיתית של הקמפיין, מי קהל היעד, מהו לוח הזמנים הרלבנטי – ולספק עבורכם תוצאות.צרו קשר – אפשר בכל שעה ובכל יום 😊.
חושבים כבר על השלב הבא?איך קובעים תקציב, החשיבות של קידום ממומן ועוד מאמרים שיקדמו אתכם בדיגיטל? כנסו לבלוג שלנו