איך קובעים תקציב לקמפיין פייסבוק/אינסטגרם?

זמן קריאה: 4 דקות

איך קובעים תקציב לקמפיין פייסבוק/אינסטגרם?

ייתכן מאוד שגם אל בית העסק שלכם התגנבה ה"שמועה" – קידום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם הוא כלי עוצמתי להגדלת מכירות. אזרתם אומץ, והחלטתם ללכת על זה. מעולה. אבל בתחום די זר לכם ובזמנים של אי ודאות עולמית, איך מעריכים עד כמה עמוק לצלול לקידומים בכסף? אנשי ה-PPC המנוסים שלנו ישבו, חשבו וכתבו. כעת אנו גאים להציג בפניכם את המדריך שלם לקביעת תקציב הפרסום, כל הדרך להצלחה עסקית.

1. שם המשחק: "קליעה למטרה"

מפתיע ככל שיישמע, אבל אחת השאלות שעסקים רבים מדי מפספסים בבואם לקדם היא "מה המטרה שלכם?". במילים פשוטות: מה תרצו להשיג בקידום הממומן? אי אפשר להפריז בחשיבות של ההכרעה בנושא מראש. ומהי המטרה שלכם? להלן כמה מהמטרות השכיחות בקמפיינים:

  • חשיפה – הפצת בשורה. למשל, "יצאנו במוצר עם פיצ'רים חדשים"
  • פניות/לידים – מהשארת פרטים, דרך הצטרפות למועדון לקוחות ועד השארת טלפון ליצירת קשר
  • חיזוק מותג – חיזוק ההיכרות עם המותג, לאו דווקא מוצר ספציפי
  • תנועה באתר – העלאת כמות הכניסות לאתר או לעמוד הנחיתה שלכם
  • "רגליים בחנות" – הגברת תנועת הלקוחות בסניפים
  • מכירות באתר סחר – עידוד רכישת מוצרים ישירות מאתר הסחר.

נהוג לקבוע מטרה עיקרית ומטרה משנית. מטרות אלו ינחו אתכם ואת אנשי הפרסום שלכם בתהליך יצירת הקמפיין והרצתו ויסייעו לכם במדידת ההצלחה (או הכישלון חלילה) של הקמפיין.

2. ופרס חביב הקהל הולך ל...

כל בעל עסק היה רוצה להתפרסם באופן כלל-ארצי ולמצות את פוטנציאל הפופולריות שלו. לכן יש מנהלים המגדירים את קהל היעד שלהם כבלתי-מוגבל – "כולם". אלא שרוב מוחץ של העסקים לא באמת מסוגלים ליהנות מהתעניינות חסרת גבולות, וניסיון לעשות זאת מביא לבזבוז תקציבי. מנגד, התמקדות בקהל יעד נישתי מדי עלולה גם היא להרחיק עסק ממימוש הפוטנציאל שלו.

כדי לאפשר את הצלחתכם הומצא בפייסבוק ובאינסטגרם כלי ה"טירגוט": אמצעי להגדרת קהלי יעד על פי פרמטרים שונים. מבחינתכם זו גם הזדמנות לבנות את עצמכם שיווקית באיטיות, לפני שתהיו יציבים מספיק כדי לנדוד להרפתקאות שמעבר לקהל הלקוחות הטבעי שלכם.

הנה כמה פרמטרים כלליים שיעזרו לכם לאתר את הקהל הנכון ביותר עבורכם:

  • מין/מגדר – נשים, גברים או שניהם?
  • גיל – ניתן "לטרגט" לגילאי 13–65+ ובגוגל – לגילאי 18-65+
  • גיאוגרפיה – כלי טרגוט מתקדמים המאפשרים לפנות לאנשים על פי מקום מגורים ומקומות שטיילו או ביקרו בהם זמינים כיום ברשתות החברתית. הגדירו את האזור בארץ או בעולם המתאימים ביותר למטרת הקמפיין ולאופי המוצר שלכם
  • מצב סוציו-אקונומי – החליטו לאילו מגזרים סוציו-אקונומיים תרצו לפנות בסקאלה שבין נמוך, בינוני וגבוה
  • תחומי עניין – תחום העיסוק של הלקוח הפוטנציאלי, התחביבים שלו ואפילו עמודי הפייסבוק שאחריהם הוא עוקב – הכל ניתן להגדרה מראש.

רגע לפני שתלחצו על כפתור הקידום, ודאו שאתם אכן מרוצים מגודלו של קהל היעד. התאמות נוספות תוכלו לבצע עם התקדמות הקמפיין, "תוך כדי תנועה". במהרה תגלו שהפרמטרים שהוצגו כאן הם רק קצה המזלג בעולם הטרגטינג ברשתות החברתיות

3. יו לו"ז, יו win

שחקן מרכזי נוסף בהצלחה של קמפיינים הוא אלמנט הזמן, אבל גם כאן לא תמיד פשוט ליפול באזור הבטוח שבין זמן "ארוך מדי" ל"קצר מדי". ובכל זאת, חשובה הגדרת זמן ברורה לקמפיין. בנוסף, תוכלו לקבוע שהקמפיין יהיה פעיל רק בחלק משעות היממה – בהתאם לצרכים והמגבלות שלכם.

לוח הזמנים של פעילות הקמפיין מושפע מכמה פרמטרים:

  • מבצע לעומת מכירה רגילה – במקרה של מבצעים, חשוב לתחום אותם לתקופת זמן מוגבלת כדי לשמור על אפקטיביות הפרסום
  • היערכות שמעבר לקמפיין – במקרים רבים יידרשו הכנות חשובות מצדכם בטרם עליית הקמפיין לאוויר. אולי תזדקקו לעדכון אתר הסחר עם המבצע או השירות הרלבנטי. לחילופין, אולי יעלה הצורך להגביר את זמינות המוקד הטלפוני ואת פעילות הנציגים
  • מגבלות זמינות – השבתה זמנית של הקמפיין בימים או בשעות בעיתיים עבור העסק שלכם יכולה למנוע בזבוז כספי. כך לדוגמה, אם אתר הסחר שלכם ממילא לא פעיל בסוף השבוע אין סיבה להפנות אליו בזמנים אלו. דוגמה נוספת היא אם המוקד הטלפוני שלכם לא פעיל 24/7, אז צריך להשהות זמנית את הקמפיין בהתאם.

4. דברו ביזנס (מנג'ר)

אחרי שהכרעתם בנוגע למטרה, קהלי היעד ולוח הזמנים, אתם ודאי כבר מחכים ל"כאב הראש" של חישוב הסכום המתאים לקמפיין שלכם. אז הנה בשורות טובות: מערכת הפרסום המתוחכמת של פייסבוק – Business Manager – כאן לעזרתכם. המערכת מזמינה אתכם להזין את הגדרות הקמפיין, ומספקת טווח תקציבי לקידום אפקטיבי בהתאם. אם יש לכם גישה למערכת וידע בתפעולה תוכלו לקבל הערכה כספית בעצמכם. אם לא, תוכלו להיעזר באיש הפרסום שלכם.

ולמרות ההתכוננות מראש, היו מוכנים גם להזדמנויות מפתיעות או לאתגרים לא צפויים בתקופת ההרצה. תוכלו לאתר אותם בזמן אמת על ידי מעקב צמוד אחר ביצועי הקמפיין – אפשרות שנפתחת 48 שעות לאחר עלייתו לאוויר. ייתכן ותגלו כי הקמפיין מניב תוצאות מעולות ולכן כדאי לכם להגדיל את תקציב הפרסום. ייתכן שתגלו תמונה הפוכה.

ידע תיאורטי בתחום ה-PPC הוא מצרך יקר אבל אין תחליף לניסיון ומיומנויות שטח נרכשות. אנו ממליצים לכם להיעזר במומחים בתחום (אהם אהם), כאלה שמכירים את המערכות היטב, מעודכנים בפיצ'רים ובשיטות הקידום החדשות ויודעים להשתמש בתקציב שלכם כדי למקסם את הפוטנציאל שלו.

אנחנו כאן לעזרתכם. נסייע לכם להבין מה המטרה האמיתית של הקמפיין, מי קהל היעד, מהו לוח הזמנים הרלבנטי – ולספק עבורכם תוצאות.

צרו קשר – אפשר בכל שעה ובכל יום 😊.