איפה אתם בחג?

זמן קריאה: 2 דקות

איפה אתם בחג?

כשכולם נערכים לחגי ספטמבר נרשם בישראל זינוק של מאות אחוזים בנתוני הצריכה ברשת. לבעלי עסקים זו הזדמנות לחסוך על עלויות החנות הפיזית – ולפנות לישראלים במקום היחיד בו הם מרגישים בטוחים בימים אלה.

הנתונים מרמזים: הצרכן הישראלי יהיה ברשת

בשיאו של המשבר הכלכלי והבריאותי המתמשך מגיעה עונת החגים ואיתה עננת אי ודאות. עד כמה יצמצמו הישראלים את מסעות הקניות שאפיינו תמיד את עונה זו בשנה? התמונה עוד לא ברורה. אבל לפחות לגבי שאלה חשובה אחרת מסתמנת כבר תשובה: איפה בדיוק יתרחשו הקניות הפעם. בעלי עסקים לא מעטים חושבים אולי שצריך להיערך לקראתן בחנויות. אלא שעל פי כל הסימנים, המוקד הפעם יהיה הרשת.

בחודשים האחרונים הורגש שינוי משמעותי בדפוסי הצריכה של הגולשים באון-ליין. כמשרד פרסום המתמחה בדיגיטל, הבחנו בעלייה משמעותית בכמות הפניות (לידים) ובמספר המכירות בפועל – והכל מפרסום ברשת. במקביל, הנתונים הכלליים מצביעים על צמיחה משמעותית של כ-300% בחיפוש אחר תכנים ושירותים בגוגל. גם בפייסבוק ובאינסטגרם נרשמה עלייה של כ-140% ברמת המעורבות. באתרי הסחר זינקו המכירות ב-25%. ונראה שזאת רק ההתחלה.

התמשכות דפוסי הצריכה האלה – מתקופת הסגר ועד היום – מרמזת כי הם כאן כדי להישאר. נראה שבחסות המגבלות הצרכן הישראלי צבר קילומטרז' של שעות רבות מול המסך, ואיתו ביטחון ברכישה ברשת. אל תקופת החגים הוא מגיע משוחרר מהתלות בשעות הפתיחה של החנויות – הנתונות בעצמן להגבלות, וברצון להימנע מהתקהלויות בחנות או מהעול שבלבישת מסיכה במקום.

עבור עסקים זו הזדמנות. לא רק כי פעילות דיגיטלית פטורה ממגבלות "התו הסגול" או איסורי התקהלות, אלא כי לאתרי סחר יש פוטנציאל חיסכון אדיר – אמצעי להתמודד עם המיתון המחריף. במקום תשלומי שכירות והעסקת מוכרים, אתרי הסחר מניבים רווחים בעלות תפעול מינימלית. בנוסף, לחנויות און-ליין יש דרכים רבות לפרסם עצמן בצורה מדידה ולייעל את מערך המכירות שלהן מפרסום לפרסום – החל משיווק ברשתות החברתיות, דרך אתרי תוכן ועד מנועי החיפוש.

האתגר הגדול של הקניונים

בינתיים המצב בחנויות הפיזיות מדבר בעד עצמו. בחודש יולי, לאחר שהסגר כבר הסתיים, נרשמו ירידות של 30-50% במכירות בקניונים. כתבת השיווק של אתר TheMarker עדי דברת-מזריץ דיווחה שהקניונים מתרוקנים מאנשים בשעות הערב, ככל הנראה כי המנהג להסתובב בקניון כבילוי משפחתי או חברתי נפוץ פחות כעת. במקום זה, הקניות ממוקדות יותר ובעלי הקניונים מדווחים ששיעור ההמרה של החנויות גדל בהתאם.

לפי TheMarker, עיקר הפגיעה במכירות הורגשה בקניונים המצליחים ביותר – מעזריאלי, דרך קניון איילון, קניון מלחה ועד הקניון הגדול. המצב אף גרר בקשה מצד רשתות שונות להפחתה ב"שכר הדירה" שלהן בקניונים, שסירבו מצדם לעשות זאת בתחילה. הכתבת דיווחה כי על רקע המחלוקת בנושא קבוצת קסטרו-אודיז משכה את הוראת הקבע שלה בקניונים של משפחת עופר בחודש יולי. נראה שהקרקע היציבה ביותר לעסקים אכן לא נמצאת בימים אלה במימד הפיזי, אלא בכלל ברשת.

כדי למצות את התקופה ולנצל אותה לטובתכם כתבנו 6 טיפים שיסייעו לשיווק הדיגיטלי שלכם ואף יסייעו בהגדלת המכירות. היכנסו לכאן

חושבים כבר על השלב הבא?
איך קובעים תקציב, החשיבות של קידום ממומן ועוד מאמרים שיקדמו אתכם בדיגיטל? כנסו לבלוג שלנו