פרסום ברשתות חברתיות

זמן קריאה: 3 דקות

פרסום ברשתות חברתיות

אם אתם לא כל כך מבינים מה פייסבוק, אינסטגרם ושאר ירקות יכולים לטרום לעסק שלכם, תנו לנו להסביר בקצרה.

בשנת 2015 נרשם נתון סטטיסטי של מ- 2.78 מיליארד אנשים ברחבי העולם, אשר משתמשים ברשתות החברתיות. זוהי עליה של 12% משנת 2014 וכמובן שלא צריך להוסיף כי הנתון עלה משמעותית גם ב 2016.. אכן מדובר בקהל גולשים עצום בקנה מידה עולמי. קהל זה נחשף מידי יום לאלפי מודעות פרסומת ואחוז לא מבוטל של גולשים אף מגיב להן ויוצר אינטראקציות.הרשתות החברתיות יודעות המון על הגולש, ובעזרת המידע ניתן לקטלג את הגולש ולהציג לו מודעות על פי תחומי עניין, שלבים שונים בחיים, מגדר וגיל, מה שהופך את הפרום ברשתות החברתיות לפרסום הממוקד ביותר ברשת.
הבנת תפקיד הפרסום ברשתות החברתיות
פרסום ברשתות חברתיות כרוך בשילוב כלים טכנולוגיים ומגע חברתי באמצעות שיחה מוקלדת. הרשתות החברתיות הנפוצות כוללות את פייסבוק, גוגל+, טוויטר, Myspace, אינסטגרם ויוטיוב. הן מעניקות למפרסמים קול ודרך תקשורת עם עמיתים, לקוחות קיימים ופוטנציאליים ועם קהל הגולשים בכללותו. המותג מוצג אישית על ידי בית העסק, והמדיה החברתית מסייעת לו להפיץ את המסר באופן רגוע ותוך כדי שיחה.
אלו הם חלק מהדרכים כיצד להשתמש במדיה החברתית:
הרשתות החברתיות מאפשרות לבעלי העסקים להציג את מוצריהם ושירותיהם. בעלי עסקים יכולים ליצור קשרים באמצעות הרשתות החברתיות עם אנשים שאולי לא היו שומעים עליהם באופן אחר. הרשתות החברתיות הופכות את בעל העסק ל”אמיתי” בפני לקוחות פוטנציאליים, אשר מעוניינים לא רק לשמוע על החדשות העסקיות האחרונות, אלא אף לחלוק עמו חוויות אישיות. ניתן להשתמש ברשתות החברתיות על מנת לתקשר ולספק ללקוחות את המידע אותו הם מחפשים. תפקיד הרשתות החברתיות בפרסום הוא להשתמש בהן ככלי תקשורת נגיש ללקוחות הפוטנציאליים והקיימים.יש להשתמש ברשתות החברתיות ככלי ליצירת אישיות מאחורי המותג, ובניית מערכות יחסים, אחרת זה לא יעבוד. הרשתות החברתיות מקנות לעסק אמינות ובהתאם לקוחות נאמנים. מדובר בכלי כה מגוון, עד שניתן להשתמש בו בכל אופן המשרת היטב את האינטרסים של העסק וקהל היעד שלו.
על מנת להשתמש נכון ברשתות החברתיות ולזכות בפרסום שעובד נכון, יש להקפיד על הכללים הבאים:
עדכון דפי הרשתות החברתיות העיקריות לפחות אחת ליום פרופיל חברתי מושבת מניב יחסי ציבור גרועים לעסק. יש להחיות אותו באמצעות פרסום מרתק, לפחות אחת ליום. מומלץ לתקשר עם אדם חדש אחד לפחות מידי יום ולהגדיל את מאגר החברים. יחד עם זאת, מומלץ שלא להגזים בשימוש, לא לאסוף כמות רבה מידי של חברים חדשים מידי יום ולא לפרסם תכנים מרובים מידי יום.
מדדים להצלחת פרסום ברשתות חברתיות
אי אפשר לדעת בוודאות ובדיוק כמה רחוק מגיע פרסום ברשתות חברתיות, או כמה טוב הוא מבוצע, אך ניתן לעקוב אחר מספר ההתקשרויות החדשות המתקבלות מידי שבוע, כמויות ה”לייקים” והתגובות. מומלץ שלא למדוד את התשואה לטווח הקצר בהתאם להשקעת הזמן. רשתות חברתיות מצריכות השקעה לטווח הארוך, ולעיתים הפרסום מניב תוצאות רק לאחר חצי שנה.
הדרכת צוות העובדים לפרסם ברשתות החברתיות
באמצעות הכשרת העובדים להשתמש ברשתות החברתיות באופן יעיל, הם יכולים לתפקד כשגרירי מותג של החברה. פעולה זו תמשוך תשומת לב חיובית לעסק באמצעות שיחה ותוכן. יש לזכור כי ההתנהלות ברשתות החברתיות מתרחשת בזמן אמת. אין להפסיק את העובדים מלהשתמש במדיה זו באופן יעיל לאורך היום.