למה חשוב להשקיע בקידום ממומן

לורם איפסום דולור סיט אמט

זמן קריאה: 3 דקות

למה חשוב להשקיע בקידום ממומן

כבעלי עסקים אתם בטח מכירים את הסיטואציה הזאת טוב מדי: משקיעים מחשבה ברעיון לפוסט, ניגשים לכתוב ומקפידים על כל מילה, מחפשים את האימג'/ויז'ואל המושלם, מסדרים קומפוזיציות ואפילו עורכים תיקוני פוטושופ. אתם כבר בטוחים שיש לכם פוסט אטרקטיבי ביד ורק נשאר לשגר אותו. שיגרתם, ועכשיו תחושת הקלה.אבל בהדרגה נחשפת מציאות מדכאת. משום מה הפוסט נחשף למעט מאוד אנשים, כמעט בלי לייקים או תגובות. המתעניינים היחידים הם אולי בני משפחה וכמה חברים קרובים. בדיקה של נתוני החשיפה תגלה תמונה עגומה יותר: גם אם בעמוד העסקי שלכם יש כמה אלפי לייקים, הפוסט נחשף למאות בודדות. מה קורה כאן? יש לכך תשובות, ואפילו פתרונות. אבל בשבילם צריך לרגע לחזור אחורה – להחלטה דרמטית שקיבלה פייסבוק לפני 8 שנים.

כשצוקרברג היה רעב

ברגע גורלי אחד ב-2012 נטרפו הקלפים עבור בעלי העסקים בפייסבוק. זה קרה בשיא תקופה בה נהנתה הרשת החברתית ממאות מיליוני משתמשים. רבים מהם הפעילו עמודים עסקיים, שם תקשרו עם לקוחות בצורה נגישה ונוחה, וכמובן – בחינם. בירח הדבש הקצר הזה של בעלי העסקים התגלה כל פוסט בפני 100% מעוקבי העמוד, גם אם מדובר ב-10,000 איש. חלום. אבל למנכ"ל מארק צוקרברג זה עשה תיאבון. הוא הנפיק את פייסבוק בבורסה. באותה נשימה הוא שינה גם את שיטת החשיפה של הפוסטים. חוקי המשחק התעצבו מחדש.

לראשונה כל פוסט שעלה בעמוד עסקי או פרטי החל להיבחן על פי מדדי ה"מעורבות" שלו – כמו מספרי הלייקים, התגובות והשיתופים. במציאות החדשה אם גולש לא יוצר מעורבות עם עמוד עסקי במשך יותר משבוע, פייסבוק דואגת שיפסיק להיתקל בפוסטים של אותו עמוד בפיד. כך הלכה וירדה החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים ברשת החברתית, עד למצב שבו כיום נחשפים לתכני העמודים בין 0.1%-0.3% בלבד מהעוקבים. אז גם אם יש לכם 10,000 עוקבים/לייקים, סביר להניח שכל פוסט שתעלו ייחשף לבודדים מתוכם.

התגעגעתם ללייקים ותגובות? כעת יש ברירה רלבנטית אחת – השקעה כספית. אמנם העלאה תדירה של פוסטים (יותר מפוסט בשבוע) משפרת מעט את המעורבות, אבל זה רחוק מלהספיק. בעידן החדש על תוצאות – משלמים. וכשמדובר בכסף, צריך לנווט בזהירות וחוכמה.

איך עושים את זה?

קיימות כיום שתי אופציות של השקעה כספית המגדילות את החשיפה לתכני העמודים שלכם:

  1. השקעה בהגדלת כמות הלייקים לעמוד
  2. השקעה בחשיפת הפוסטים עצמם

הפתרון הראשון – הגדלת הלייקים לעמוד, הוא זמני ומעט בזבזני. על כל לייק תצטרכו לשלם בין 10-20 שקלים, וגם אז תצטרכו לשמור על רמה תמידית של מעורבות גבוהה בכל פוסט כדי שהחשיפה לעמוד אכן תגדל. לעומת זאת, הפתרון השני – השקעה בחשיפת הפוסטים עצמם, יעיל, גמיש ונוח. זו גם חלק מהמומחיות שלנו: קידום ממומן, או בשפה המקצועית – PPC/בוסט פוסטים.

אבל מי שחולם על פוסטים ויראליים ש"ישברו את הרשת" מתחיל את המסע הרבה לפני הקידום. קידום זו אמנם דחיפה הכרחית לפוסט, אלא שאתם זקוקים למסרים חדים ויצירתיים כדי שהנחשפים יתלהבו ויגלגלו את הפוסט הלאה. תוכן קריאייטיבי – משולב עם קידום ממומן – יכול להשיג עבורכם תגובות ושיתופים באופן אורגני.

שימו לב לבחור למשימה את המוחות הנכונים. אולי את עצמכם, אם בורכתם בכישורי קופירייטינג. אולי קופירייטרים מקצועניים (רמז רמז). בכל מקרה חשוב שתכירו את כללי האצבע שיכולים להפוך פוסט לוויראלי. רק זכרו: שליטה מדויקת על קהל היעד – מי נחשף לפוסטים – אפשרית רק בקידום ממומן

כמה מילים לסיום

עולם הפרסום בפייסבוק מהווה זירה מאתגרת במיוחד לעסקים כיום, אבל בצד המורכבות טמונה בו הזדמנות גדולה לרווח. בזכות האלגוריתמים שהוזכרו אפשר לאסוף מידע מדויק על הקהלים שלכם, לחזור ולפנות אליהם, למשוך אותם לרכישה ולהגדיל את רווחי בית העסק משמעותית. ההצלחה תלויה מאוד בהיכרות עם המערכות הפנימיות באתר, בשיטתיות העבודה ובמעקב צמוד אחר המספרים. אלה המרכיבים שהופכים עבודת PPC לאיכותית. והם גם אלה שמבטיחים לכם הישגים בכיס, כמו שרק פלטפורמת הפרסום האפקטיבית בעולם יודעת לספק
זמן קריאה: 2 דקות
מחפשים כתובת מקצועית שתעצב את האתר החדש לעסק שלכם? סטודיו טלי גבע הוא הכתובת המתאימה…